سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردمى را در مرگ یکى از آنان تعزیت گفت و فرمود : ] این کار نه با شما آغاز گردید ، و نه بر شما به پایان خواهد رسید . این رفیق شما به سفر مى‏رفت کنون او را در یکى از سفرهایش بشمارید ، اگر نزد شما بازگشت چه خوب و گرنه شما روى بدو مى‏آرید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :21
کل بازدید :45986
تعداد کل یاداشته ها : 98
103/2/30
5:9 ص

 


 

رژیم می‌گیرید اما وزن‌تان پایین نمی‌آید؟ پوست‌تان جوش جوشی است و طراوتش را از دست داده؟ موهای‌تان شکننده و عرق تن‌تان بد بو و غیرقابل تحمل است؟

گاهی بالا رفتن میزان سموم بدن‌تان است که مو و حتی دستگاه گوارش‌تان را ناسازگار می‌کند. کافی است با ایجاد تغییرات اندکی در رژیم غذایی و سبک زندگی‌تان سموم را از بدن خود بیرون کنید تا از این مشکلات هم خلاص شوید.

 

 **سه روز اول؛ سخت نگیرید

 سه روز اول کارتان را سخت نمی‌کنیم. کافی است تغییرات کوچکی را در برنامه غذایی‌تان ایجاد کنید و در روزهای دیگر هم به این تغییرات وفادار بمانید.

 برنامه‌تان در این روزها آسان است؛ باید حسابی استراحت کنید، لیوان آب را در دست‌تان بگیرید و آرام آرام به جای حذف کردن کامل سم زداها ، سهم آنها را در رژیم روزانه‌تان کم کنید. سخت نگیرید؛ هنوز در ابتدای کار هستید و باید به شکلی عمل کنید که انگیزه‌تان تا پایان روز نهم از بین نرود.

 

 **شب

 رستوران نروید

 غذای‌های آماده و سرشار از افزودنی تمام نظم بدن‌تان را به هم می‌ریزند. می‌دانیم وقت ندارید و حسابی مشغول کار هستید اما برای دفع سموم بدن‌تان باید یک فریزر و یخچال پر از مواد غذایی بدون افزودنی داشته باشید و برای شام و ناهار درست کردن وقت بگذارید. همبرگر و ناگت را فراموش کنید و سراغ چیپس و کیک‌های آماده هم نروید. بدن شما به غذای بدون نگه‌دارنده نیاز دارد.

 

 **بخوابید

 تنگی وقت را با کم کردن خواب‌تان جبران نکنید. بدن شما برای دفع سمومش به استراحت و آرامش نیاز دارد. پس در هیچ شرایطی از 7 تا 9 ساعت خواب شبانه‌تان صرف نظر نکنید. مغزی که خوب استراحت می‌کند می‌تواند فرمان سم‌زدایی را صادر کند و بدنی که حسابی آرام گرفته می‌تواند از این پیام به خوبی اطاعت کند.

 

**صبح

 به جای قهوه چای بخورید

 کافئین تمرکز شما را بیشتر می‌کند و نمی‌گذارد سرطان بگیرید اما برای سم‌زدایی از بدن‌تان باید میزان کافئین مصرفی‌تان را حسابی کم کنید. یک فنجان بزرگ قهوه تقریبا 150 میلی گرم کافئین و یک لیوان چای حدودا 50 میلی گرم کافئین دارد.

 حالا هر طور حساب و کتاب‌کنید، مسئولش خودتان هستید اما برای سم‌زدایی از بدن‌تان باید میزان روزانه مصرف کافئین‌تان کمتر از 300 میلی گرم باشد.

 

**در چای شکر نریزید

برای دفع سموم بدن‌تان باید میزان شکر مصرفی‌تان را هم کم کنید و سراغ شیرین‌کننده‌های کم کالری طبیعی بروید. با این راه هم بدن‌تان پاک می‌شود و هم به مرور ذائقه‌تان به خوراکی‌های کم‌شیرین عادت می‌کند. نوشیدن چای بدون شکر یا قند می‌تواند اولین قدم شما برای این کار باشد.

 

 **در طول روز

 لیوان پشت لیوان آب بنوشید

اگر می‌خواهید سموم بدن‌تان دفع شوند، اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، مصرف آب بیشتر است. آب به سوخت‌وساز بهتر بدن‌تان کمک می‌کند و باعث می‌شود نمک بدن‌تان در سطح نرمالی بماند.

درست است که میوه‌ها و سبزیجات بخشی از آب مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کنند اما باز هم باید هر روز 5 تا 7 لیوان آب خالص بنوشید.

 آنقدر آب ننوشید که مثانه‌تان منفجر شود اما تا جایی پیش بروید که ادرارتان به رنگ زرد کمرنگ دربیاید. اگر رنگ دیگری را در ادرارتان مشاهده کردید، یکی، دو لیوان دیگر هم به این میزان اضافه کنید.

 

 **دئودورانت نزنید

 جلوی عرق کردن بدن‌تان را نگیرید و مدتی جز هر روز دوش گرفتن، سراغ راه دیگری برای خلاص شدن از بوی بد عرق‌تان نروید. تعریق یکی دیگر از راه‌های دفع سموم بدندفع سموم بدن است و می‌توانید امیدوار باشید پس از تمام شدن دوره پاکسازی بدن‌تان، عرق‌تان هم بدبو و آزاردهنده نباشد. گذشته از اینها، در دوره‌ای که رژیم سم‌زدایی را رعایت می‌کنید، هر روز ورزش کنید تا عرق بیشتری از بدن‌تان بیرون برود.

 

 **سه روز دوم؛ به بدن‌تان شوک دهید

 حالا که کمی از سموم بدن‌تان را بیرون کرده‌اید، با یک شوک سه روزه می‌توانید تاثیری خارق‌العاده بر این روند بگذارید. البته بهتر است پیش از رعایت این توصیه‌ها، توانایی بدن‌تان را هم در نظر بگیرید.

 اگر کار سختی دارید و هر روز ساعات زیادی را در آفتاب می‌گذرانید، توصیه ما برای گرفتن روزه‌های قضا یا مستحبی کمکی به سلامت شما نمی‌کند اما اگر شرایطش را دارید، می‌توانید با چند روز محروم کردن خود از غذا و هله هوله، حسابی سموم را بیرون کنید.

 

**صبح

 روزه بگیرید

 برای روزه گرفتن دلیلی ندارد که تا ماه رمضان آینده صبر کنید. هر وقت بدن شما به این راه برای سالم تر شدن نیاز دارد، می‌توانید از این توصیه اسلام بهره ببرید. یکی، دو روز روزه بگیرید و در افطار و سحر هم به جای غذاهای مفصل نوشیدنی‌های طبیعی، میوه و سبزیجات تازه بخورید تا سموم بیشتری از بدن‌تان بیرون برود.

 

 **در هوای آلوده بیرون نروید

برای سم‌زدایی از بدن‌تان گذشته از تغذیه سالم، باید در محیطی سالم هم زندگی کنید. بهتر است در روزهای آلوده خانه‌نشین شوید یا کمترین تردد را در شهر داشته باشید. استنشاق سموم محیطی می‌تواند بدن شما را مسموم کند.

 

 **در طول روز استرس را دور بزنید

 استرس می‌تواند همه زحمات‌تان برای سم‌زدایی را هدر بدهد. بدنی که توانایی مقاومت در برابر استرس را ندارد، از عهده سم‌زدایی هم بر نمی‌آید. بهتر است برای شروع از توصیه «از فکر کردن دست بردار!» پیروی کنید، نفس عمیق بکشید و آگاهانه به سمت موضوعاتی که برای‌تان استرس‌زا هستند، نروید.

 

 **کلاس یوگا بروید

گفتیم که برای سم‌زدایی از بدن‌تان هم به ورزش نیاز دارید و هم به آرامش. با هفته‌ای سه، چهار روز یوگا کار کردن، می‌توانید هر دوی این کارها را با هم انجام دهید. یوگا به ذهن‌تان آرامش می‌دهد، بدن‌تان را آرام می‌کند و راه را برای دفع سموم از بدن‌تان باز می‌کند. پس اگر نمی‌توانید هر روز در کلاس‌های یوگا شرکت کنید، لااقل یک روز در میان این تمرین‌ها را انجام دهید.

 

 **شب

 فیبر بخورید

 در روزهای عادی می‌توانید یک لیوان اسموتی سم‌زدا را جایگزین شام کنید و در زمانی که روزه گرفته‌اید، می‌توانید به جای بخشی از شام‌تان اسموتی سبزیجات بخورید و معده‌تان را با غذاهای پرروغن و نمک سنگین نکنید. با گذاشتن اسموتی به جای یک وعده غذا با چربی زیاد می‌توانید منتظر نتایج حیرت انگیز این تغییر بمانید.

 تا می‌توانید سبزیجات برگ سبز فیبردار مصرف کنید. فیبر به سیستم هضم و دفع بدن‌تان نظم بیشتری می‌دهد و وقتی دفع بدن‌تان خوب باشد، سموم هم با سرعت بیشتری از بدن‌تان بیرون می‌روند.

 تنها با سه‌،چهار گرم فیبر خوردن در روز، 15 تا 20 درصد نیاز بدن‌تان به این ماده برطرف می‌شود. پس هر روز یک اسموتی سبز درست کنید تا سیستم گوارشی‌تان تنظیم شود.

 

 **روش تهیه اسموتی سبز:

 نصف پیمانه شیر سویا

 نصف پیمانه آب

 یک عدد گلابی متوسط

یک عدد کلم برگ سبز کوچک

 

 **سه روز سوم

به آخر ماجرا نزدیک شده‌اید. حالا که حجم اصلی سم‌ها از بدن‌تان بیرون رفته‌اند، باید با اضافه کردن برخی مواد به رژیم‌تان مقاومت بدن خود را بالا ببرید و با کمک‌شان سم‌های مزاحم را از بدن‌تان بیرون کنید. در آخر هم با کمک یک کلینیک تخصصی و علمی ماساژ می‌توانید پرونده سم‌زدایی در تابستان را ببندید. البته یادتان نرود که رعایت قانون‌های گفته شده به همین 9 روز محدود نمی‌شود و این قانون‌ها را باید همیشه در سبک زندگی‌تان جا دهید.

 

 **صبح ماست پروبیوتیک بخورید

 پروبیوتیک‌ها چاره کار شما هستند. برای سم‌زدایی از بدن‌تان می‌توانید دست به دامان محصولات پروبیوتیک شوید. با این کار باکتری‌های خوب را به بدن‌تان وارد می‌کنید و آنها را به جنگ باکتری‌های بد می‌فرستید. موثرترین کاری که پروبیوتیک‌ها در بدن شما می‌کنند، سر و سامان دادن به فعالیت دستگاه گوارش‌تان است. پس با خوردن لبنیات پروبیوتیک هم ذخیره کلسیم بدن‌تان را بالا ببرید و هم باکتری‌های بد را از بدن‌تان بیرون کنید.

 

 **آب و لیمو بخورید

 آبلیموهای صنعتی که هیچ اثری از لیمو در آنها دیده نمی‌شود را بیرون بریزید و هر هفته لیموی تازه بخرید. هنگام صبح یا بعد از هر وعده غذا، یکی دو لیموی سبز تازه را در یک لیوان آب بچکانید و بدون اضافه کردن شکر یا نمک سربکشید. لیموی تازه در سم‌زدایی معجزه می‌کند و ویتامین C فراوانش بسیاری از بیماری‌ها را از شما دور می‌کند.

 

**شب

خود درمانی نکنید

 درمان خودسرانه با آنتی بیوتیک‌ها می‌تواند بدنی مسموم را به شما هدیه کند. فصل تابستان رو به اتمام است و سرماخوردگی که با آمدن پاییز می‌آید، ممکن است شما را به فکر مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها بیندازد اما مراقب باشید!

این داروها که مثل نقل و نبات در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند هم سیستم ایمنی بدن‌تان را ضعیف می‌کنند و هم جسمی مسموم را به شما هدیه می‌کنند. پس تا با نظر یک پزشک متخصص مجبور به مصرف این داروها نشده‌اید، سراغ‌شان نروید.

 

**ماساژ بگیرید

 فکر می‌کنید ماساژ گرفتن فقط یک راه لوکس برای در کردن خستگی است؟ اشتباه می‌کنید! یک ماساژ علمی می‌تواند به روند سم‌زدایی بدن‌تان سرعت دهد. حالا که اصول سم زدایی را یکی یکی رعایت می‌کنید، می‌توانید در پایان هفته در یک مرکز معتبر ماساژ بگیرید تا از تلاش‌هایی که در طول هفته انجام داده اید، بهتر نتیجه بگیرید.

 

 **در طول روز از کربوهیدرات فاصله بگیرید

هیچ چیز مثل یک سیب‌زمینی آبپز نمی‌تواند همیشه در دسترس باشد و در کوتاه‌ترین زمان گرسنگی شما را برطرف کند اما مراقب باشید در خوردن این میان‌وعده دوست داشتنی افراط نکنید و هر شب برای شام کوکوی سیب زمینی درست نکنید. زیاد از حد کربوهیدرات خوردن، به همان اندازه دوستی با شکر سموم بدن شما را بیشتر می‌کند.

 

**آرتیشو بخورید

 

 سری به بازار تجریش بزنید. از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می‌توانید پیدا کنید. آرتیشو یکی از گیاهانی است که شاید در هر گوشه شهر پیدایش نکنید اما در میوه فروشی‌های میدان انقلاب یا تجریش می‌توانید آن را پیدا کنید و برای دفع سموم بدن‌تان از آن کمک بگیرید. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و می‌تواند بدنی سالم را به شما هدیه کند.


  
  


 

گروهک تروریستی-تکفیری داعش بر مناطقی از خاک سوریه و عراق تسلط یافته و در سال جاری خلافت خود را از طریق این دو کشور واقع در قلب خاورمیانه اعلام کرد.

به گزارش پارس به نقل از العالم، روزنامه سعودی الحیات در گزارشی به بررسی وضعیت گروه داعش و معرفی چهار تن از سران ارشد این گروه پرداخت و نوشت: گروه داعش متشکل از هزاران جنگجو از دو کشور سوریه و عراق و جنگجویان خارجی از سراسر جهان است و فرماندهان رژیم بعث صدام از سرکردگان ارشد آن به شمار می روند.
روزنامه الحیات اسامی چهار سرکرده ارشد داعش را به شرح زیر منتشر کرده است:

*ابوبکر البغدادی

747696_352

با چندنفر از سران داعش آشنا شوید
ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش در سال 1971 در یک خانواده عراقی متولد شد و پایگاههای خبری وابسته به عناصر تروریست و تندرو با ذکر زندگینامه البغدادی نوشته اند که او در دانشگاه اسلامی بغداد درس خوانده است.

رسانه های آمریکایی گزارش داده اند البغدادی پیش از اینکه در سال 2010 میلادی به عنوان سرکرده داعش درعراق تعیین شود، چندین سال در پایگاه بوکا به عنوان یکی از زندانهای آمریکا در جنوب عراق، در حبس بود.

در ژوئن سال جاری، گروه رو به رشد داعش، البغدادی را به عنوان "خلیفه" معرفی کرد و از همه خواست تا به وی اعلام وفاداری کنند.

باوجود اینکه تصاویر اندکی از البغدادی وجود دارد اما یک نوار ویدئوی در ژوئن گذشته از او پخش شد که البغدادی را با لباسهای سیاه و عمامه ای بر سر در یکی از مساجد شهر موصل عراق در حال سخنرانی نشان می داد.

البغدادی ثابت کرده است که در نابود کردن دشمنانش بسیار سنگدل است و هیچ تردیدی برای کودتا علیه هم پیمانان گذشته خود ندارد.

وی پیشتر علیه گروه تروریستی جبهه النصرهِ جدا شده از گروه القاعده در سوریه، جنگ به راه انداخت.

گروه داعش یک کتابچه جدید به دستاوردهای نظامی البغدادی اشاره کرده و به ادعا و زعم خود اصل و نسب وی را به پیامبر اکرم نسبت می دهد.

اسم واقعی ابوبکر البغدادی همان ابراهیم عواد ابراهیم علی البدری السامرائی است و آمریکا اعلام کرده است که ده میلیون دلار برای افرادی که اطلاعاتی درباره مکان البغدادی داده یا وی را بازداشت کنند، تعیین کرده است.

* ابومحمد العدنانی

747697_726

با چندنفر از سران داعش آشنا شوید
ابومحمد العدنانی سخنگوی رسمی داعش، در سال 1977 در شهر ادلب سوریه متولد شد. او پیام های مهم گروه داعش از جمله بیان خلافت را که به پنج زبان منتشر شد، به طور عمومی اعلام کرد.

آمریکا امسال العدنانی را تروریست بین المللی توصیف کرد و گفت که او از اولین جنگجویان خارجی است و پیش از اینکه به عنوان سخنگوی این گروه تندرو معرفی شود، با نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا درعراق که از سال 2003 میلادی فعالیت داشت، مخالف بود.

پایگاههای خبری وابسته به عناصر تندرو با ذکر زندگینامه العدنانی نوشته اند که نام واقعی او، طه صبحی فلاحه است که بسیار اهل مطالعه بوده است.

*ابومسلم الترکمانی

747698_415

با چندنفر از سران داعش آشنا شوید
ابومسلم الترکمانی سرکرده بزرگ گروه داعش در عراق است.الترکمانی سرلشکر پیشین دوره صدام بود. تصور می شود که او مسئولیت استانهای عراق را که داعش بر آن چیره شد، برعهده دارد و هنگام خدمت در ارتش عراق در دوره ریاست جمهوری صدام در اطلاعات نظامی و گارد ریاست جهموری خدمت می کرد.

نام واقعی الترکمانی، احمد عبدالله الحیالی است و در پایگاه بوکا در عراق در حبس بود.

بعثی های دوره صدام برای جنگ با دولت بغداد به داعش پیوسته اند.

* ابوبکر الشیشانی

747699_921

با چندنفر از سران داعش آشنا شوید
ابوعمر الشیشانی از سرکردگان بزرگ داعش است. او در سال 1986 در گرجستان متولد شد و گفته شده وی فرمانده نظامی داعش در سوریه است و مسئولیت عملیات حمله به مناطق گسترده ای از خاک سوریه را که تا مرزهای عراق امتداد دارد، برعهده دارد.

نام واقعی الشیشانی، تارخان باترهیفیلی است. وی به جنگجویانی که سال 2012 با ارتش عراق می جنگیدند، پیوست و برای البغدادی سوگند وفاداری یاد کرد.

افراد مسلح و نیروهای کُرد معتقدند الترکمانی مدیریت نیروی اصلی هجومی گروه داعش را بر عهده دارد و اخیرا نیز برای تسلط بر منطقه کردنشین نزدیک مرزهای ترکیه فرمانده یک عملیات هجومی بوده است.

الشیشانی در میدان نبرد حضور مداومی دارد و عکسی از الشیشانی منتشر شده که وی را در حال تحویل خودروهای نظامی نشان می دهد که در عراق مصادره و به سوریه منتقل شده است.


  
  

سرطانعضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی:خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی نسبت به وقوع سونامی سرطان برای ایرانیان برای 20 سال آینده هشدار داد.

این متخصص کلینیکال انکولوژى و عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی با بیان اینکه با صنعتی شدن جوامع میزان ابتلا به بیماری های خصوصا سرطان افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: دربعضی از موارد ژنتیک در بروز سرطان نقش دارد.

شهبازیان افزود: فاکتورهای متعددی در بروز سرطان وجود دارد که سن یکی از مهم ترین فاکتورهای عامل ابتلا به سرطان به شمار می رود؛ به هر میزان سن افزایش پیدا کند، ابتلا به سرطان نیز افزایش پیدا می کند.

وی ادامه داد: بحث کاهش نرخ رشد جمعیت آسیب های زیادی را به وجود می آورد، کشور از سال 1390 به سمت میانسالی پیش می رود و جمعیت زیر 30 سال کم تر شده است، از آنجایی که هر چه سن بالاتر رود میزان ابتلا به سرطان نیز بیشتر می شود، باید منتظر سونامی سرطان در 20 سال آینده باشیم، این مسئله نیز با کاهش نرخ رشد جمعیت رابطه مستقیم دارد.

شهبازیان به تشریح عوامل سرطان زا پرداخت و گفت: تغییر سبک زندگی یکی از عوامل شناخته شده  در بروز سرطان است، متأسفانه امروزه به دلیل سرعت بالای زندگی، مشغله‌های کاری افزاد گرایش به غذاهای آماده خصوصا فست فود آورده اند؛اغلب فست فودها از مواد غذایی بی کیفیت،پرکالری و با افزودنی های زیاد هستند؛ میزان دریافت کالری زیاد است اما فعالیت کم تری داریم ؛ این نوع سبک زندگی و عادات غذایی شانس ابتلا به سرطان و درگیری سلول های بدن را افزایش می دهد.

این متخصص کلینیکال انکولوژى با بیان اینکه 20 درصد از سرطان های شایع در کشور مربوط به پستان می باشد، تصریح کرد: سرطان معده، دهانه رحم و پروستات از دیگر سرطان های شایع در کشور به شمار می ورد.

شهبازیان آلودگی هوا را از دیگر عوامل ابتلا به سرطان دانست و گفت: در مورد آلودگی هوا باید بررسی های بیشتر شود، از آنجایی که مواد آلاینده در هوا متغییر است نمی توان به طور دقیق گفت چه آلاینده ای باعث بروز سرطان می شود اما با توجه به مراجعات و تحقیقات صورت گرفته افراد که در روستاها و شهرستان های خوش آب و هوا زندگی می کنند کم تر نسبت به افرادی که در شهر زندگی می کنند به سرطان مبتلا می شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن کلینیکال انکولوژی ، مصرف سیگار و قلیان را از دیگر عوامل ابتلا به سرطان بیان کرد و گفت: متأسفانه در کشور ما سیگار به یک عادات زندگی تبدیل شده است که هر روز افزایش پیدا می کند این در حالی است که کشورهای پیشرفته اثرات سوء مصرف سیگار را دریافته اند و تلاش می کنند که این مسئله را کنترل و کاهش دهند که تا کنون نیز موفق عمل کرده اند اما در کشور ما روز به روز مصرف سیگار و قلیان در حال افزایش است.

شهبازیان در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان بیان داشت: برای پیشگیری از سرطان ابتدا باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم، استفاده از مواد غذایی با کیفیت و ارگانیک، ورزش های منظم، غربالگری و دوری از دخانیات از جمله عوامل پیشگیری از سرطان به شمار می رود ضمن اینکه باید مسئولان سیاسیت های لازم را در زمینه پیشگیری و غربالگری از بروز سرطان را اتخاذ کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن کلینیکال انکولوژی، نهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی 16 الی 18 مهر ماه در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اینترنتی www.clinicaloncology93.isco.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/


  
  

بعد از گذشت 30 سال از اولین ظهور ویروس اچ‌آی‌وی و ابتلای بیش از 75 میلیون انسان در سراسر جهان، دانشمندان دانشگاه آکسفورد در نهایت موفق شدند محل دقیق ظهور این ویروس را تعیین کنند.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، بررسی ژنتیکی هزاران ویروس بدون لحظه‌ای شک تائید کرده که ویروس اچ‌آی‌وی برای اولین بار در حدود سال 1920 در کینشازا، پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو ظهور کرده که از آنجا با کمک شبکه راه‌آهن استعماری به سایر بخشهای آفریقای مرکزی منتقل شده است.

دانشمندان منشاء بیماری همه‌گیر ایدز را در یک شهر دوره استعمار شناسایی کرده‌اند که در آن زمان «لئوپولدویل» نامیده می‌شد و بزرگترین مرکز شهری در آفریقای مرکزی دارای بازار گوشت حیوانات وحشی شکار شده در جنگلهای اطراف آن بود.

در نهایت سیل عظیمی از عوامل منجر به انتشار این ویروس در میان جمعیت انسانها شده است.

برنامه مشترک ملل متحد برای ایدز/اچ‌آی‌وی برآورد کرده که تا انتهای 2013 حدود 35 میلیون انسان مبتلا به ایدز در جهان زندگی کرده‌اند.

این دستاورد بزرگ با استفاده از بررسی جدید و پیچیده صدها توالی ژنتیکی اچ‌آی‌وی از زمان‌ها و مکانهای مختلف ممکن شد.

محققان همچنین متذکر شدند که 13 مورد مستند از ویروس‌های مختلف میمونی که از شامپانزه، گوریل و میمون به انسان جهش یافته بودند، وجود دارد اما تنها یک گونه موسوم به HIV-1 گروه M به همه گیری جهانی منجر شده است. آنها نشان دادند که گروه M و سویه دیگری موسوم به گروه O تا سال 1960 با یک سرعت گسترش یافتند اما پس از آن گروه M تقریبا سرعت انتشار خود را سه برابر کرد. دلایلی منطقی این امر می‌تواند شامل کمپین‌های بهداشت عمومی که سوزنها را آلوده می‌کردند و همچنین افزایش بی‌بندوباری‌های جنسی باشد.

پرفسور اولیور پایبوس از دانشگاه آکسفورد اظهار کرد: ما برای نخستین بار بخ بررسی همه شواهد موجود با استفاده از آخرین روشهای Phylogeography پرداختیم که به ما اجازه داد منشاء یک ویروس را تخمین بزنیم. این امر بدان معنی است که می‌توانیم با درجه قطعیت بیشتری منشاء مکانی و زمانی بیماری همه‌گیر اچ‌آی‌وی را تعیین کنیم.


  
  
مرجع : خبرگزاری ایسنا
اکثر ما هنگام خوردن پرتقال، پوست آن را بی‌درنگ دور می‌ریزیم در حالی که نمی‌دانیم پوستِ پرتقال نزدیک به دو برابر گوشت این میوه ویتامین ث دارد.
به گزارش افکارنیوز، در بسیاری از میوه‌ها و صیفی‌ها پوست، مغذی‌ترین و پرخاصیت‌ترین بخش آنها محسوب می‌شود. حتما می‌پرسید چه میوه‌ها و صیفی‌هایی را باید با پوست بخوریم؟ آیا پوست موز را هم می‌توان خورد؟ پوست هندوانه چطور؟ جواب این سوال‌ها مثبت است چون پوست این خوردنی‌های سالم را نیز می‌توان خورد. در این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی «استک»، 12 نوع میوه و صیفی‌ که می‌توانید آنها را با پوست بخورید و از خواص بی‌شمار پوست آن‌ها بهره‌مند شوید معرفی شده است:

- سیب

پوست سیب به اندازه‌ نیمی از کل این میوه فیبر دارد. یک سیب متوسط محتوی 9 میلی‌گرم «ویتامین ث»، 100 واحد بین‌المللی «ویتامین آ» و 200 گرم پتاسیم است که با کندن پوست آن، حدود یک سوم این مواد مغذی را دور می‌ریزید. همچنین پوست سیب چهار برابر بیش از گوشت آن «ویتامین کا» دارد که این میزان حدود 5 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین است. پوست سیب فواید بیشتری نسبت به ویتامین‌های داخل گوشت این میوه دارد. نوعی آنتی‌اکسیدان به نام «کورسِتین» که اغلب در پوست سیب یافت می‌شود به عملکرد ریه کمک کرده و مشکلات تنفسی را به حداقل می‌رساند. این آنتی‌اکسیدان ریه را در برابر التهاب محافظت می‌کنند همچنین گفته می‌شود کورستین ضمن مقابله با آسیب بافت‌های مغز از حافظه نیز مراقبت می‌کنند.

در یک مطالعه دیگر، ترکیب دیگری در پوست سیب یافته شده که «تریترپنوئید» نام دارد و از سرطانی شدن برخی سلول‌ها جلوگیری کرده و با انواع خاصی از سرطان‌ها مبارزه می‌کند. همچنین «اسید اورسولیک» موجود در پوست سیب رشد عضلانی را تقویت و ضمن افزایش حجم ماهیچه‌ها از خطر بروز چاقی مفرط جلوگیری می‌کند.

- سیب‌زمینی

پوست سیب‌زمینی محتوی مواد مغذی بیشتری است. پوست سیب‌زمینی بسیار بیش از گوشت آن آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ویتامین ب 6 و ویتامین ث دارد. به عنوان مثال 100 گرم پوست سیب‌زمینی نسبت به همین وزن سیب‌زمینی هفت برابر کلسیم بیشتر و 17 برابر آهن بیشتر دارد. با دور انداختن پوست سیب‌زمینی 90 درصد از آهن و نیمی از فیبر موجود در آن را دور می‌اندازید.

همچنین پوست سیب‌زمینی شیرین را فراموش نکنید، چرا که سرشار از بتاکاروتن است. این ماده در هنگام هضم شدن تبدیل به «ویتامین آ» می‌شود. این ویتامین برای سلامت سلول‌ها و تنظیم سیستم ایمنی مفید بوده و برای حفظ عملکرد اعضای بدن حیاتی است.

- پوست مرکبات (پرتقال، لیمو، گریپ‌فروت، لیموشیرین)


پوست پرتقال تقریبا دو برابر گوشت آن ویتامین ث دارد. پوست پرتقال همچنین حاوی میزان بیشتری ریبوفلاوین، ویتامین ب 6، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. فلاونوئید موجود در پوست پرتقال خواص ضدسرطانی و ضد التهابی دارد. مرکبات همچنین جذب آهن را افزایش می‌دهند.

اگرچه پوست مرکبات سرشار از مواد مغذی است اما به دلیل اینکه تلخ بوده و به سختی هضم می‌شود شاید نتوانید پرتقال را درسته بخورید. در عوض با استفاده از رنده‌ تیز یا هر وسیله برنده دیگر پوست پرتقال را روی سالاد بریزید و میل کنید. همچنین می‌توانید آن را در داخل شیشه روغن زیتون بریزید. ترکیب پوست پرتقال با شکلات یا بستنی نیز بسیار خوشمره خواهد شد.

- خیار

پوست خیار محتوی بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر غیرمحلول و پتاسیم موجود در خود خیار است. پوست خیار همچنین محتوی بیشتر «ویتامین کا» موجود در خیار است. پس دفعه آینده خواستید سالاد درست کنید پوست خیار را نکنید.

- کیوی

حتما شما هم سال‌ها پوست کیوی را بریده و کنار گذاشته‌اید و فقط گوشت آن را میل کرده‌اید اما باید بدانید پوشش کرکی کیوی نیز خوردنی است. در واقع پوست کیوی بیش از گوشت آن فلاونوئید، آنتی‌اکسیدان، ویتامین ث دارد. همچنین فیبر موجود در پوست کیوی دو برابر گوشت آن است. پس از این به بعد کیوی را مانند هلو گاز بزنید. اگر نمی‌توانید کیوی را با کرک‌هایش بخورید، پیش از مصرف، کرک‌های آن را از روی پوستش پاک کنید.

- بادمجان

این صیفی بنفش رنگ محتوی آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند «ناسونین» است. این آنتی‌اکسیدان از گسترش سرطان به‌ ویژه در مغز و سایر بخش‌های سیستم عصبی جلوگیری می‌کند. پوست بادمجان همچنین محتوی «اسید کلروژنیک» است. این ترکیب شیمیایی ضمن افزایش خواص آنتی‌اکسیدان و ضد التهابی، تحمل گلوکزی را نیز افزایش می‌دهد. گوشت بادمجان همچنین محتوی اسید کلروژنیک است که البته این اسید به میزان بیشتر در پوست آن وجود دارد.

- انبه

تحقیقات نشان می‌دهد پوست انبه محتوی ترکیباتی مشابه «رزوراترول» است که به سوزاندن و جلوگیری از تشکیل سلول‌های چربی‌های اشباع‌شده کمک می‌کنند. در این مطالعه گوشت میوه‌ انبه نیز مورد آزمایش قرار گرفت اما نتایج حاصل از آن به اندازه پوست این میوه نبود. محققان می‌گویند افرادی که می‌خواهند از خواص انبه بهره‌مند شوند باید این میوه را با پوست بخورند.

پوست انبه همچنین نسبت به گوشت آن محتوی میزان بیشتری کاروتنوئید، پلی‌فنول‌ها، امگا 3، امگا 6 و سایر اسیدهای چرب اشباع نشده است. مطالعه دیگری نشان می‌دهد ترکیباتی که میزان تجمع آن‌ها در پوست انبه بیشتر است با سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی مبارزه می‌کنند. پوست انبه همچنین محتوی کورستین است. پوست انبه را می‌توان خام یا پخته میل کرد. یکی دیگر از راه‌های خوردن همزمان میوه و پوست انبه درست کردن ترشی انبه است.

- هویج

از آنجا که پوست هویج نیز مانند گوجه‌فرنگی همرنگ گوشت آن است، پوست و گوشت آن خواص غذایی مشابهی دارند. با این حال بیشترین میزان انباشت ترکیبات مغذی هویج در پوست آن است پس به جای پوست کندن هویج، آن را با یک برس خوب تمیز کنید و بشوئید.

- هندوانه

تمام هندوانه‌ها محتوی «سیترولین» هستند که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و به «آرگینین» تبدیل می‌شود. این ماده یک اسید آمینه است که برای قلب، سیستم ایمنی و سیستم گردش خون مفید است. اما جالب است بدانید که بخش اعظم این سیترولین در پوست هندوانه وجود دارد. شاید خوردن پوست هندوانه به نظر ناخوشایند و بدمزه باشد اما می‌توان مانند خیار از آن ترشی یا شور تهیه کرد یا آن را مزه‌دار کرد و خورد. همچنین می‌توان پوست هندوانه را همراه با گوشت آن در مخلوط کن ریخت و با اضافه کردن کمی آبلیمو میل کرد.

- پیاز

پوست پیاز همانند انبه و سیب محتوی کورستین است. اگرچه نمی‌توان پوست پیاز را مستقیما خورد اما می‌توانید در هنگام پختن گوشت و مرغ آن را با پوست داخل آب بیاندازید تا برخی از خواص مفید آن را استخراج کنید.

- آناناس

آناناس محتوی «بروملین» است. این ترکیب یک آنزیم کاهنده‌ التهاب به‌ ویژه در بینی و سینوس‌ها است. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد میزان بروملین موجود در هسته و پوست آناناس بیش از گوشت آن است. از آنجا که هضم هسته و پوست آناناس برای دستگاه گوارش انسان دشوار است، آن را داخل مخلوط‌ کن ریخته یا چند دقیقه در ماهی‌تابه تفت دهید.

- موز

پوست موز بیش از گوشت آن فیبر و پتاسیم دارد. پوست موز همچنین محتوی لوتئین است که یک آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود. این آنتی‌اکسیدان در حفظ سلامت چشم نقش مهمی ایفاء می‌کند. همچنین اسید آمینه تریپتوفان بیش از آنکه در خود میوه موز باشد در پوست آن وجود دارد. تریپتوفان با افزایش سطح هورمون «سروتونین» در بدن باعث کاهش افسردگی می‌شود. سروتونین یک ناقل عصبی در مغز است که بر خلق و خو تأثیر می‌گذارد.

از آنجا که پوست موز تلخ مزه و سفت است بسیاری از افراد آن را میل نمی‌کنند اما پوست موزهای رسیده (موزهای قهوه‌ای رنگ)، نازک‌تر و شیرین‌تر بوده و راحت‌تر جویده می‌شوند. همچنین می‌توان پوست موز را چند دقیقه جوشانده تا نرم‌تر شود یا آن را در ماهی‌تابه سرخ کرد. اگر هم می‌خواهید خلاقیت بیشتری به خرج دهید پوست موز را 20 دقیقه یا بیشتر داخل فر قرار دهید تا خشک شود سپس با آن چای دم کنید.

  
  
<      1   2